måndag 19 maj 2014

Mirakelmedlet Fulgentin!

 Så, nu var det min tur att testa "mirakelmedlet" Fulgentin. Jag har läst mycket positivt om detta medel och länge velat testa det. Men samtidigt har jag varit skeptiskt.
Så fantastiskt kan det väl ändå inte vara?
Men jo, så fantastiskt är det! Vilket resultat! Jag har testat det på tre olika underlag, oljad teakskiva. Lackat trä (gammal radio) och Perstorpsbord. Alla dessa tre hade verkligen tappat sin lyster ordentligt. Teakbordet var flammigt, radion var också flammig och lite sprucken & Perstorpsbordet var väldigt nött & matt. Bära eller brista tänkte jag, nu kör jag. Och glad är jag för det! Dessutom så är det ett miljövänligare alternativ!
I sommar blir det att ta en heldag och fixa med våra möbler. Både vanlig vaxolja & hård vaxolja är inköpt!

 Teakbordet, före & efter behandlingen.

 Radion före behandlingen


 Radion efter behandlingen



Perstorpsbord, före

 Efter
Fortfarande lite flammigt men betydligt bättre efter en strykning med Fulgentin. 

Jag sitter redan nu och spanar in vad jag ska testa det på! Bakelitbesticken står nog först på tur, sen blir det nog barnmatstolen från 50talet som ska få lite kärlek.

4 kommentarer:

  1. Åhå! Det måste jag också prova! Var köper man?

    SvaraRadera
    Svar
    1. om du googlar Fulgentin så får du fram lite olika återförsäljare :)

      Radera
  2. Titta där så himla bra det blev :)
    Otilia jag säljer Fulgentin och är den enda inom Skellefteå kommun som gör det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Säljer du fortfarande Fulgentin?
      Pris? Mvh Tony

      Radera