fredag 9 maj 2014

Fortsättning på min Upsala Ekeby, Gefle, samling!

Nytillskottet till matservisen är den lilla såskannan! 
"Neptun": Dorothy Clough står bakom dekoren och den producerades år 1957-1969, i både gult, rött, blått, & orange.

 
Dessa har jag försökt sälja i omgånger, delvis för att de inte haft någon bra plats. Men direkt jag köpt vitrinen visste jag att dessa skulle få bo kvar hos oss!
Dekoren heter "Arkad" och är formgiven av Helmer Ringström,  producerades under perioden 1969-1974.
 
Här skulle jag kunna säga "finn ett fel" och ni skulle kunna lösa det väldigt lätt. Men Tekoppen från Gustavsberg, Berså, formgiven av Stig Lindberg kompletterar min favorit kopp väldigt väl!
"Pigg", år 1953-1969, Kjell Blomberg.


 Så småningom får ni se vad som ligger och väntar på mig hos närmaste mack! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar