måndag 19 maj 2014

Fixat lite i badrummet

I helgen har vi haft barnvakt så vi har storstädat hela huset.
Två sopsäckar fulla med kläder som ska skänkas, flera sopsäckar med trasiga saker & kläder som ska kastas och några kartonger med prylar som ska säljas. Vi hann även med att piffa lite i badrummet. Tyvärr har vi inte riktigt möjlighet att renovera badrummet så vi får göra så gott vi kan! :)

Så det blev att piffa med enkla medel, "man tager vad man haver".
Iväg åkte det vattenskadade badrumsskåpet och in flyttade en spegel från 50talet samt ett badrumsskåp från samma årtionde. Det blev en klar förbättring!

Före (en väldigt ärlig bild)

Efter

Sen har jag funderat mycket över ett litet vardagsproblem, hur ska jag fixa en snygg förvaring till toapappersrullar? Jag har funderat på att sy en sådan där klassisk hängare i tyg. Men är inte direkt förtjust i dem. Då kom jag på att en av mina favoritburkar är tom, och mest troligen stor nog. Och ja, två rullar går ner om man pressar ihop dem lite! Så, då var den gömman fixad! :) Och nära till hands ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar