torsdag 2 oktober 2014

Ursäkta röran! Vi bygger om!

 Här i Västerbotten är det höst, och snön kan börja falla när som helst nästan.
Eftersom jag har jobbat nästan varje helg i sommar så har det faktiskt inte blivit lika många loppisbesök som vanligt. Men däremot så har jag plockat hem några riktiga guldkorn nu i höst! 

 Denna utemöbel blev jag erbjuden i somras, och för en vecka sedan hade jag äntligen möjlighet att köpa den! Så till våren, då vi lagt plattor och farstukvisten är klar, jisses vad fint det kommer att bli här!

En bekant till mig tipsade om en läcker bokhylla (från 60talet, i valnöt mest troligen?) som låg ute på en lokal köp & säljsida på facebook och jag blev väldigt sugen! Mätte väggen, bad om mått på alla delarna och mätte väggen igen och igen.. Jo, den ryms! Men vilket skick är den i? Ja, den var väl inte riktigt i det skick jag hoppats men för det priset vi gav för den så var det inte så mycket att diskutera. Så efter lite sågande och pusslande så passade den äntligen hemma hos oss. Men projektet kring denna vägg är ännu inte riktigt i land ännu. Men så småningom! 

Denna hade vi innan vi bytte. Fin den också, men den nya ger en helt annan känsla till rummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar